resultat från tävlingen!

resultatet från tävlingen idag då ..
heheh gick inge bra ! hon stog emot och sparkade !
men vi vet varför iaf .. såg igår när jag smörjde sadeln att det var MYCKET mindre stoppning i ena bommen under sadeln(de vänstra) och då så blir det juh sne så den ligger och trycker på vänsterbogen ..
oavsett vad vi gör så glider den endå över till vänster.. och eftersom pia har ryggproblem så är hon yyyyyber känslig för om sadeln ligger lite fel eller om jag sitter fel ! det räcker med att jag flyttar mig så jag sitter ½ - 1 cm till någon sida så känner hon de på engång och börjar sparka och protistera .. så ja ingen lätt häst !
men aja i lätt ap:2 så gick det inge bra ..
hade ingen bra känsla på framridningen , inne på banan satte jag inte någon ökning för hon sparkade mot skänkeln..
fick 65% och vann!
sen i FEI inledande så var juh prisutdelningen precis innan jag skulle rida fram till FEI så hon trode att hon skulle få åka hem så då hade juh hon bestämt sig från första början att hon SKULLE hem !!
så när jag skulle gå in i ridhuset så fick pappa leda in mig för hon vela inte gå in och såfort han släppte så ställde hon sig och drog mot utgången ..
och han sparkade såfort jag tog i henne ! ja ett riktigt sto ! hahahaha ;)
väl inne på banan så gick det inte så mycket bättre .. traven var väll okej .. men galoppen så sparkade hon i VARJE moment .. asså hon var helt knäpp !
tänkte utgå för det kändes inte rätt och rida eftersom jag visste juh varför hon protisterade .. men jag red igenom programmet iaf ..
så nu har jag hämtat min andra sadel "kopia" av min sadel som jag har nu ..
"kopian" har jag lånat ut till frida blomqvist men lära ta tillbaka den nu eftersom jag kan knappast rida med min sadel på derbyt ! ALDRIG ! så ja vi får vell se hur det går ! hahaha själv så hatar jag "kopian" för det är kalv skinn i sätet och den är stenhård !!
min riktiga sadel är det fårskinn tror jag och den är as mjuk ! så jag kan inte rida ordentligt i den andra ..
men aja tur att jag hade en till sadel säger jag bara !
puss och hej ;)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!